over ons

Hubmedia, wij leveren bezoekers!

 

 

 

 

 

 

Over ons

Waarom doen wij bij Hubmedia wat we doen? Hoe komt het dat we nou juist in deze branche onze passie hebben gevonden? Een groot deel hiervan is uit te leggen aan de hand van het persoonlijke verhaal van Hub, medeoprichter van Hubmedia. Hij groeide op in het pretpark van zijn familie en kwam daarmee al vroeg in aanraking met de toeristische sector. We beginnen graag bij het begin en nemen je mee in waarom wij jou écht willen helpen aan bezoekers.

Het begin

Ik (Hub Otermans) ben geboren en getogen op één van de eerste toeristische pretparken van Europa. Ik zette mijn eerste stapjes tussen duizenden toeristen en kreeg het toerisme dus met de paplepel ingegoten.

Het belangrijkste moment van de dag bij ons in de familie was altijd het weerbericht van het zesuurjournaal. Dat bepaalde namelijk grotendeels de omzet van de dag erna. Was er een slechte weersverwachting? Dan koste het mijn ouders geld en betekende het verlies. Was er aan de andere kant een goede weersverwachting? Dan keken wij er al op uit om de handen uit de mouwen te steken en de vele gasten te bedienen.

Dat gevoel heb ik van kinds af aan meegekregen. Wat voor invloed bepaalde factoren kunnen hebben op een toeristische onderneming. Als kind zag ik bijvoorbeeld al dat het foute boel was wanneer er meer personeel rondliep dan er bezoekers waren. Maar was het zo druk dat je over de hoofden kon lopen, was iedereen in een goede bui.

“Wanneer ik bij een klant zit en een afspraak heb, krijg ik dat gevoel heel sterk weer terug. Ik wil mijn klanten helpen aan bezoekers.”

Jong geleerd

 

Wanneer je opgroeit op een pretpark is dat eigenlijk je achtertuin. Met mijn 10e jaar kon ik alle attracties bedienen en hielp ik mee waar nodig. Echter wanneer het busje ging rijden voor het bezorgen van de folders, was ik de eerste die in dat busje sprong. Het was voor mij een manier om eens even van het park af te gaan.

 

Het busje met folders stopte dan bij bijvoorbeeld een camping. Ik ging als klein mannetje naar binnen met de folders: “Alsjeblieft! Van de Valkenier” Zo zit de folderdistributie al meer dan 100 jaar in de familie.

De start van Hubmedia

Op een vakantie naar IJsland, in 2002, kwam ik voor de eerste keer Minicards tegen. Ik keek niet als toerist naar deze Minicards, maar als ondernemer, en ik werd erg enthousiast van wat ik zag. Ik zag meteen de voordelen. Ik wist dat iedereen met eigen folders rondreed, maar dit systeem zorgde ervoor dat één persoon de hele distributie voor al die bedrijven kon doen. Dat maakt alles veel efficiënter en goedkoper. Daarnaast zijn Minicards voor de toerist gemakkelijker mee te nemen én ontvangt hij korting. Zou hier markt voor zijn in Limburg?

 

Na verder onderzoek bleek Minicards een Amsterdamse franchiseformule te zijn. Een andere franchisenemer bleek mij twee maanden voor te zijn geweest en had het contract voor Limburg al getekend. Ik was echter zo overtuigd van dit idee dat ik een samenwerking voorstelde, anders ging ik het wel alleen doen. Ik had immers het netwerk en de kennis. Na onderling overleg is het gebied Limburg toen aan mij overgedragen.

 

Na het opzetten van de Minicards kwamen klanten naar mij toe met de vraag of ik ook niet hun folders mee kon nemen, aangezien ik toch rondreed. Dat is waar het voor mij echt begon.

 

In 2012 ben ik samen met Peter Paul Mulkens verder gegaan om Hubmedia verder uit te breiden. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en bieden we naast Minicards en landelijke folderdistributie andere oplossingen aan, allemaal met als doel om bezoekers te leveren aan onze klanten.

 Toekomstvisie

 

Als Hubmedia willen wij oplossingen blijven bieden. Dit willen we graag verder uitbreiden en optimaliseren, zodat we de volledige ontzorging kunnen bieden op het gebied van toeristische informatievoorziening, door het inzetten van onze ervaring en expertise in de toeristische sector.

 

Meer bekendheid bij de toerist?